Trening na drabince gimnastycznej

girl-1424942_640

Drabinki gimnastyczne to sprzęt, który jest doskonale znany, a jednak wciąż rzadko używa się ich do wyposażenia domowej siłowni. Tymczasem są to akcesoria, które dają naprawdę wiele różnorodnych możliwości i pozwalają na skuteczny trening wielu różnych partii mięśni.

Trening na drabince gimnastycznej

Drabinka gimnstyczna jest standardowo stosowana przede wszystkim do wykonywania ćwiczeń o charakterze rehabilitacyjnym, jednak z równym powodzeniem można używać jej do typowego treningu siłowego. Wystarczy, że do drabinki przymocujemy drążek i/lub gumy crosffitowego, i już możemy wykonywać co najmniej kilkadziesiąt ćwiczeń na różne partie mięśni.Jest to więc przyrząd niezwykle wszechstronny, jednak nie nadaje się on do typowego treningu z kulturystycznego.

Kalistyka czy kulturystyka?

Mówiąc o ćwiczeniach siłowych przeważnie mamy na myśli trening typowo kulturystyczny, jednak coraz bardziej popularną alternatywę dla treningu kulturystycznego stanowi szeroko rozumiana kalistyka. Czym jest kalistyka? To po prostu trening, w którym wykorzystujemy tylko i wyłącznie ciężar własnego ciała. Kalistyka jest znana już od czasów antycznej Grecji. Skuteczność tej formy treningu siłowego bierze się stąd, że, w odróżnieniu od typowych ćwiczeń kulturystycznych, w kalistyce nie wykonuje się ćwiczeń na izolowane partie mięśni. Każde poszczególne ćwiczenie angażuje różne partie a także stawy oraz ścięgna. Dzięki temu, trening kalistyczny przynosi rezultaty odmienne, niż ma to miejsce w przypadku kulturystyki. Kalistyka nie polega na „pakowaniu“ poszczególnych mięśni, tylko rozwoju powiązanych parti mięśniowych. Z tej przyczyny, nie jest tak skuteczna jak trening kulturystyczny jeśli chodzi o budowanie masy mięśniowej, jednak muskulatura, jaką wyrabiamy w ten sposób, jest węźlasta, taka jaka kojarzy się nam na przykład z dawnymi marynarzami.

Co do kalistyki?

Drabinka gimnastyczna to jeden z najbardziej podstawowych i najbardziej wszechstronnych przyrządów, które nadają się do treningu kalistyki. Oprócz wspomianych już drążków oraz gum crosfittowych, do drabinki możemy dołączyć również inne akcesoria: na przykład gumy do rociągania lub też akcelelatory prędkości używane przy treningu niektórych sportów walki. Wybierając drabinkę gimnastyczną należy jednak pamiętać o kilku podstawowych zasadach. Przede wszystkim, należy korzystać tylko i wyłącznie ze sprzętu pochodzącego od sprawdzownych, renomowanych producentów. Nasza drabinka gimnastyczna musi być stabilna i wytrzymała. Rzeczą o kluczowym znaczeniu jest dobry, mocny montaż do ściany(bez tego trening przy użyciu drabinek może być po prostu niebezpieczny).

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *