Jaki worek bokserski wybrać i jak na nim ćwiczyć?

punch-1517991_640

Boks jest bardzo popularnym i do tego widowiskowym sportem. Wielu z nas lubi więc oglądać bokserskie walki, a niejeden zastanawia się, jak sam wypadłby na ringu. Oczywiście może nie w starciu z zawodowcami, bo wynik takiej potyczki byłby z góry przesądzony, ale konfrontując się z podobnym amatorem, trenującym ten sport rekreacyjnie. By to sprawdzić, nic nie stoi na przeszkodzie, by zapisać się do klubu bokserskiego. Jeżeli jednak z różnych powodów nie chcemy tego robić, możemy zakupić do swoich celów zwyczajny worek bokserski i poboksować sobie w domu. Oczywistym jest, że w żaden sposób nie zastąpi to profesjonalnego treningu (worek wszakże nie odda), ale lepsze jest, niż nic.

Jaki worek bokserski kupić?

Zacznijmy od tego, że jest kilka rodzajów worków, klasyfikowanych zarówno ze względu na przeznaczenie, jak i sposób montażu, a są to:

  • worek wiszący montowany do sufitu
  • worek wiszący montowany do wysięgnika ściennego
  • gruszka bokserska
  • worek stojący
  • worek stojący dmuchany

Najbardziej popularne są z całą pewnością tradycyjne worki wiszące. Ich plusem jest to, że są stosunkowo tanie i łatwo jest je dostać, gdyż znajdują się w praktycznie każdym sklepie. Minusem z kolei to, że trzeba je montować na haku lub wysięgniku. Kupując taki worek warto jest wybrać taki, którego zawieszenie wykonane jest z łańcuchów, nie materiałowych pasów, które lubią się przecierać. Worek stojący z kolei zachowuje się bardziej naturalnie (ciężar oparty na podstawie), ale jest niestety sporo droższy. Te dmuchane dedykowane są raczej dla dzieci i kobiet, a gruszki bokserskie są dobrym dopełnieniem tradycyjnego worka i służą do wyrabiania szybkości i refleksu.

Zanim zaczniemy ćwiczyć

Zanim weźmiemy się za trening, trzeba jeszcze przygotować klika rzeczy i co do kilku spraw się upewnić. Pierwsza jest taka, czy worek jest prawidłowo i solidnie zamocowany lub dociążony. Nie możemy bowiem pozwolić, by w czasie ćwiczeń spadł (wiszący) lub przewrócił się (stojący). Należy również pamiętać o prawidłowym zabezpieczeniu dłoni i nadgarstków. Najpierw owijamy wokół nich bandaże bokserskie, a potem zakładamy odpowiednie rękawice. Podstawą jest także to, by nauczyć się najpierw „na sucho” odpowiedniej techniki ciosów, a dopiero potem atakować nimi worek. W ten sposób unikniemy niepotrzebnych kontuzji dłoni i przedramion.

Co można ćwiczyć na takim worku?

Boks, rzecz jasna, chciałoby się odpowiedzieć. To jednak bardzo ogólne postawienie sprawy. Generalnie, worek służy do ćwiczenia techniki i siły ciosów, zarówno pojedynczych, jak i w kombinacjach. Zadawać możemy ciosy proste, sierpowe i haki, a wszystkie w kombinacjach na dół i górę. Podczas pracy na worku nie możemy jednak zapominać o poruszaniu się i pracy nóg. Wszakże nie na darmo mówi się, że boks to przede wszystkim głowa, potem nogi, a dopiero na końcu ręce.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *