Jak wyrzeźbić sylwetkę trenując z kettlebell?

kettlebell-411605_640

Zapewne wiele razy słyszałeś, że odpowiednio dobrany trening siłowy daje najlepsze rezultaty. Bez względu na to czy twoim celem jest utrata wagi,
czy zbudowanie masy mięśniowej, warto włączyć do codziennej aktywności trening z obciążeniem. Kettlebell to niewielki obciążnik z poręcznym uchwytem. Ćwiczenia z tym sprzętem łączą elementy treningu siłowego i funkcjonalnego, ponadto możesz je wykonać zarówno w domu jak i na siłowni.

Jak trenować z kettlebell?

Przede wszystkim zacznij od doboru odpowiedniego ciężaru. Jeżeli jesteś początkującą osobą, wybierz najmniejsze obciążenie, aby przyzwyczaić mięśnie
i nauczyć się prawidłowego wykonywania ćwiczeń. Jest to bardzo ważne, ponieważ ćwiczenia przy użyciu wolnego ciężaru umożliwiają duży zakres ruchu. Jeżeli zastosujesz błędną technikę, łatwo możesz nabawić się kontuzji.

Przykłady ćwiczeń z kettlebell

Dzięki kettlebell możesz trenować każdą partię mięśniową. Oto kilka propozycji dla początkujących:

1. Przysiad sumo. Stań w szerokim rozkroku, patrz przed siebie. Trzymaj kettlebell obiema rękoma, kierując go ku dołowi. Powoli zrób przysiad starając się nie dotknąć obciążeniem podłoża. Pamiętaj, by mięśnie ud i pośladków były napięte. Powoli wyprostuj nogi cały czas trzymając kettlebell opuszczonymi rękoma. Ćwiczenie powtórz 10 razy w trzech seriach.

2. Prostowanie ramion. Stań w rozkroku na szerokość bioder. Trzymaj kettlebel jedną ręką opuszczoną wzdłuż ciała, drugą możesz oprzeć na biodrze. Powoli zegnij łokieć i unieś kettlebel wzdłuż ciała, prostując ramię nad głową. Następnie wróć do pozycji wyjściowej. Opuszczając kettlebell możesz wykonać przysiad, pamiętając o prostych plecach. Powtórz ćwiczenie w trzech seriach po 10 razy na każdą rękę.

3. Wymachy z przysiadem. Stań w lekkim rozkroku na szerokość bioder. Trzymając kettlebell wyprostuj ręce przed siebie. Pamiętaj o prostych plecach. Powoli wykonaj przysiad, jednocześnie opuszczając ręce w dół. Następnie energicznie wyprostuj kolana robiąc wymach rękoma do pozycji początkowej. Wykonaj ćwiczenie w trzech seriach po 10 razy.

Czy trening z kettlebell jest dla mnie?

Jeżeli nie masz przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania treningu siłowego, śmiało możesz wypróbować ketllebell. Jest to doskonałe ćwiczenie zarówno dla kobiet, jak i mężczyzn niezależnie od stopnia zaawansowania.

Trening z kettlebell to same korzyści:

– wzmacnia i rozbudowuje tkankę mięśniową,

– wzmacnia core, czyli mięśnie korpusu,

– pomaga zachować prawidłową postawę.

Zaczynając treningi z kettlebell pamiętaj o poprawnym wykonywaniu każdego ćwiczenia. Pozwoli to uniknąć kontuzji, a dzięki regularnym treningom szybko zobaczysz oczekiwane efekty.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *